torsdag, Karlskoga

idag åkte vi som sagt till karlskoga med tåg som gick  väldigt långsamt men vi hade kul endå :)
på hemvägen somnade jag nästan var så himmla trött, så jag lyxa till de me lite solarium när vi kom hem till nora.
jag vet inte vad jag ska hitta på senare har inget speciellt att skriva om just nu kan ju berätta lite om de vi gjorde idag :)
jag cyklade till skolan och parkerade cykeln sen tog jag sällskap me jonte och mattias ner till tågstationen, tåget åkte runt 20 över 8. på tåget spela vi lite kort åt godis osv.
när vi kom fram till karlskoga gick vi till Alfred nobel museét och gick in i så kallade "fiffiga huset" de fanns massa skoj där inne haha de roade oss verkligen sen bjöd dom på glass där också smaskens, efterde gick vi in i ett annat hus där en man som var jätte lik riktiga alfred nobel började prata me oss, min första fråga jag ställde var " e de där ditt riktiga skägg :O" så sträckte han sig till mig och sa ja känn, så fick jag känna och de kändes jätteäkta och då var de nog de också.
Efter de gick vi till tåget igen och åkte i ca. 10 minuter till ett annat museum, de var jättedrygt där de var då man bara längtade efter att få åka hem men tillslut kom stunden när vi skulle åka hem, jag och felix hade springtävling och JAG VANN :D
vi åt lite mat på hemvägen för min del vart de kyckling och potatissallad ingen favorit men de går ju o äta.
tiden gick jättefort när vi åkte hem men jag kanske somna på vägen inte vad jag märkte men jaja de var lite  om dagen nu ska jag packa upp väskan.
- puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0